Wat doen wij

In de loop van 55+ jaar heeft onze stichting geleerd dat buurtinitiatieven meestal niet ‘vanzelf’ ontstaan. Aan wijk-verbeterende ideeën geen gebrek, maar bewoners en ondernemers brengen deze pas in de praktijk als ze geloven dat het ook echt kan lukken. Vaak zit men met vragen als: Hoe zit het met de regelgeving? Waar halen we geld vandaan? Hoe brengen we ons initiatief onder de aandacht? Met welke partijen kunnen we samenwerken?

Bewoners en ondernemers met een idee voor De Pijp staan er niet alleen voor! Binnen Netwerk De Pijp bevinden zich met zekerheid gelijkgestemden die willen meedoen, anderen die al ervaring met iets soortgelijks hebben opgedaan, experts die veel weten over het onderwerp. Maak een profiel aan op het sociale buurtmedium www.netwerkdepijp.nl, zet daar je vraag uit en neem contact op met de backoffice van De Pijp (info@netwerkdepijp.nl). Wij geven antwoord op vragen en nemen het ‘rotwerk’ uit handen zodat bewoners en ondernemers die De Pijp willen verbeteren, zich dáárop kunnen richten.

 

 

Veel van de hierboven genoemde ondersteunende activiteiten vallen binnen ons normale (gesubsidieerde) werk en verrichten wij als gratis service aan de wijk. Maar onze basissubsidie is het afgelopen decennium gedecimeerd, wat betekent dat wij soms ook wel kosten moeten doorberekenen. Daarom berekenen wij voor onze backoffice taken altijd 10% van de inkomsten van een initiatief.

Wat wij als betaalde achterban van de actieve bewoners en ondernemers nooit zullen doen is onze stempel ergens op drukken. Het gaat ons erom dat de ideeën vanuit de buurt tot uitvoering komen, niet dat wij onze eigen stokpaardjes doordrukken. Wij zijn ondersteunend, niet initiatief nemend.